World Posted December 24, 2017 Share Posted December 24, 2017 Pls help ! texture warping on the model Link to comment Share on other sites More sharing options...
Смердокрыл Posted December 24, 2017 Share Posted December 24, 2017 Your screenshots don't provide much information, but I have seen such problems happen for two reasons: The UV map goes beyond the boundaries of the image, like this: Then you need to make the texture wrap (you can do this in PyModelEditor) Some vertices are merged in the model itself, but not in the UV map, so when the model is rendered the respective UV map vertices will be pulled together. You can fix that in blender by either splitting the merged vertices, or merging the UV map ones or not Link to comment Share on other sites More sharing options...
World Posted December 24, 2017 Author Share Posted December 24, 2017 you see the problem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Смердокрыл Posted December 24, 2017 Share Posted December 24, 2017 Well, it's not the first case, so it must be the merged vertices. I can't see which ones are merged like that though or not Link to comment Share on other sites More sharing options...
World Posted December 24, 2017 Author Share Posted December 24, 2017 do you understand Russian ?)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
World Posted December 24, 2017 Author Share Posted December 24, 2017 Можешь сказать , на русском что мне делать , или дать сылки ?) делал модель я сам , по частям , потом объединял их в одну , с помощью плагина collaps в 3d max , дальше конвертировал все по инструкции Link to comment Share on other sites More sharing options...
Смердокрыл Posted December 24, 2017 Share Posted December 24, 2017 7 minutes ago, World said: Можешь сказать , на русском что мне делать , или дать сылки ?) делал модель я сам , по частям , потом объединял их в одну , с помощью плагина collaps в 3d max , дальше конвертировал все по инструкции Скорее всего, твоя проблема вызвана тем, что вершины самой модели объединены, но соответствующие вершины развертки - нет, поэтому при отображении модели последние стягиваются друг к другу or not Link to comment Share on other sites More sharing options...
World Posted December 24, 2017 Author Share Posted December 24, 2017 есть какой то гайд ? или что мне вводить в гугле для решения проблемы ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Смердокрыл Posted December 24, 2017 Share Posted December 24, 2017 14 minutes ago, World said: есть какой то гайд ? или что мне вводить в гугле для решения проблемы ? Ну, я не знаю, как это работает в 3ds max, потому что никогда им не пользовался, а делаю все в блендере (буквально) or not Link to comment Share on other sites More sharing options...
texture warping on the model
By Worldin Modeling
Recommended Posts